Пошук па сайце

Аддзел адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі
Савецкага раёна г. Гомеля

Праблема сацыяльнага сіроцтва ў сучасным грамадстве

Адной з самых вострых сацыяльна-эканамічных псіхолага-педагагічных праблем у нашай краіне з'яўляецца праблема сацыяльнага сіроцтва - з'явы, пры якім дзеці застаюцца без бацькоўскай апекі пры жывых бацьках.

Памяшканне гэтых дзяцей у дзіцячыя ўстановы інтэрнатнага тыпу (дома дзіцяці, дзіцячыя дамы, школы-інтэрнаты) менш за ўсё адпавядае інтарэсам дзіцяці. Пры адсутнасці матчынай любові і клопату (не абавязкова кроўнай маці) дзеці пазбаўляюцца магчымасці задавальняць ў поўнай меры адразу комплекс неабходных для нармальнага развіцця патрэбаў, галоўнымі з якіх з'яўляюцца патрэба ў любові, ласцы, пачуцці бяспекі. Недастатковасць гэтых пачуццяў прыводзіць да цяжкіх і цяжка неадольны наступстваў. Адсутнасць блізкага чалавека ў жыцці дзіцяці спараджае выніку страх, агрэсіўнасць, недавер да людзей, няўпэўненасць у сабе, нежаданне вучыцца, боязь ўсяго новага. Усё гэта ўскладняе пасля ўсё жыццё выпускнікоў інтэрнатных устаноў. Са сцен установы яны выходзяць бездапаможнымі, непадрыхтаванымі да жыцця, адчуваюць сябе кінутымі яшчэ раз і страчанымі. Не ведаюць куды ісці і дзе шукаць апору ў жыцці, у іх няма выразных жыццёвых арыенціраў.

Але самым страшным наступствам выхавання ў дзіцячых дамах і школах-інтэрнатах становіцца адсутнасць у выхаванцаў уменняў стварыць уласную сям'ю і выхоўваць сваіх дзяцей. Дзеці з гэтых сем'яў часцяком трапляюць ва ўстановы для сірот.

Што можна зрабіць у такой сітуацыі, каб у бліжэйшай будучыні скараціць колькасць сірот?

А зрабіць можна вельмі і вельмі многае. Выратаваннем для гэтых дзяцей можа быць толькі сям'я або ўмовы, набліжаныя да сямейных. Дапамагчы дзецям-сіротам стаць заможнымі людзьмі, годнымі грамадзянамі, шчаслівымі мужам і жонкай і клапатлівымі бацькамі можна, толькі забяспечыўшы ім магчымасць расці і развівацца ў адзіна нармальных умовах - ўмовах сям'і.

Што такое замяшчальныя сем'і? Гэты тэрмін ужываецца для абазначэння розных тыпаў сем'яў, якія прымаюць на выхаванне дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў: сем'яў усынавiцеляў, апекуноў, папячыцеляў, прыёмных сем'яў, дзіцячых дамоў сямейнага тыпу.

Аптымальнай формай выхавання дзяцей - сірот з'яўляецца ўсынаўленне, якое адкрывае найлепшыя перспектывы для надзейнага і ўстойлівага выхавання дзяцей, якія не маюць магчымасці заставацца з уласнымі бацькамі. Пры ўсынаўленні дзіця набывае сям'ю, зацікаўленых менавіта ў ім дарослых, якія робяць усё магчымае для яго паўнавартаснага развіцця. Усынавiцелi, як правіла, бачаць у маляняці сэнс жыцця, прывязваюцца да дзіцяці, дораць яму любоў і пяшчота.

Досыць распаўсюджаная форма выхавання дзяцей-сірот -опека. Яе перавага складаюцца ў тым, што, не маючы магчымасці выхоўвацца ў сям'і сваіх бацькоў, дзеці ўсё ж такі выхоўваюцца блізкімі для іх людзьмі.

Апошнім часам усё больш і больш ствараецца дзіцячых дамоў сямейнага тыпу. Сямейная пара або адзінокая жанчына прымаюць на выхаванне ў сям'ю ад пяці да дзесяці дзяцей-сірот або дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў. Дзяржава клапоціцца пра стварэнне спрыяльных жыллёвых умоў, выплачвае грашовая дапамога на ўтрыманне прыёмных дзяцей. Акрамя таго, адзін з бацькоў або абодва (па жаданні) залічваюцца на працу на пасадзе з бацькоў-выхавацеля, якая аплачваецца згодна з існуючым нормам.

Адносна новая, але вельмі перспектыўная форма прылады асірацелых дзяцей - прыёмная сям'я. Сям'я (ці самотны бацька) могуць прыняць на выхаванне ў сваю сям'ю ад аднаго да чатырох дзяцей, з улікам дзяцей, над якімі ўстаноўлена апека (папячыцельства) адным з мужа і жонкі. Адзін з бацькоў прымаецца на працу аддзелам адукацыі, спорту і турызму на пасаду прыёмнага бацькі (магчыма сумяшчэнне пасады прыёмнага бацькі з іншай працай).

Прыёмнага бацьку і аднаму з бацькоў-выхавальніку час працы залічваецца ў працоўны стаж. Як работнік сістэмы адукацыі ён мае права на аплачваецца адпачынак, прэміі і т. Д. Кандыдаты ў прыёмныя бацькі і бацькі-выхавальнікі ў абавязковым парадку праходзяць адпаведны адбор і навучанне. Дзяржава дапамагае ў арганізацыі аздараўлення і летняга адпачынку дзяцей (прадастаўленне бясплатных пуцёвак у санаторыі, аздараўленчыя лагеры).

Прыёмная сям'я не можа быць створана, калі які прымаецца дзіця з'яўляецца блізкім сваяком прыёмных бацькоў. У гэтым выпадку магчымыя толькі апека або ўсынаўленне.

Для нармальнага развіцця і фарміравання асобы дзіцяці неабходны асяродак такіх людзей, якія не толькі клапоцяцца пра яго, але і любяць, прымаюць яго як асоба, з якімі ён жыве адным жыццём, аднымі інтарэсамі.

Па пытаннях звяртацца ў аддзел адукацыі, спорту і турызму адміністрацыі Савецкага раёна горада Гомеля, па тэл. & Nbsp; 56 64 05, 56 64 35, 56 64 32; тэл. / факс: 8 (0232) 30-87-83


Дзіцячы прававы сайт

Дабрачынны праект ДаДому.by

НАЦЫЯНАЛЬНЫ цэнтра ўсынаўлення Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь

Дата апошняй змены: 30.05.2019 11:20

Навіны

ВОСЕНЬСКІ КІРМАШ У ЯСЛІ-САДКУ №160

Мова – тое, што нас аб’ядноўвае і робіць унікальнымі. Без роднай мовы не пабудуем нашай будучыні, без яе не будзе якасная адукацыі. Таму Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Яслі-сад №160 г.Гомеля” адна з першых устаноў...

10 Декабря 2019 12:07

2

Міжнародны конкурс турысцкіх маршрутаў

Вось ужо больш за 10 гадоў у ГКА «Сярэдняя школа №39 г. Гомеля» працуе турысцкае аб'яднанне навучэнцаў. Асноўныя напрамкі дзейнасці: спартыўнае арыентаванне і велатурызм. Кожны год група турыстаў школы станові...

11 Июня 2019 09:23

1

«Формула бяспекі»

Першы дзень лета выдаўся вельмі насычаным на шматлікія раённыя і гарадскія мерапрыемствы. У парку «Фестывальны» адбылася святочная праграма з правядзеннем інтэрактыўнай гульні-падарожжа «Формула бяспекі». Прадоўжыўся...

03 Июня 2019 08:31

7

Усе навіны
00:00